Telsiz Ortodonti !
Telsiz Ortodonti !

Telsiz ortodonti tedavisi, adından da anlaşılacağı gibi tel kullanılmadan şeffaf plak kullanılarak yapılan bir tedavidir. Bu şeffaf plaklar tamamen kişiye özel hazırlanmış plaklardan oluşmaktadır. Şeffaf plak kullanılarak uygulanan telsiz ortodonti işlemleri 12 yaşını doldurmuş tüm hastalara uygulanılabilecek işlemlerdir . Telsiz ortodontinin birçok avantajları bulunmaktadır .

Telsiz Ortodonti Avantajları !

Telsiz ortodontinin en büyük avantajı ,  diğer metal diş teline nazaran ağızda hemen hemen hiç gözükmemesidir. Telsiz ortodonti işleminin bir diğer avantajı ise, kişiye özel hazırlanmış şeffaf plağın istenildiği zaman çıkarılması durumudur.  Şeffaf plak tedavisi, artan teknoloji ve dijital ortamın diş hekimliğine ve ortodonti alanına girmesi ile birlikte metal braketlerin hastaya çok ciddi şekilde hastaya estetik bir görünüm sağlayan ortodonti tedavisidir. Eskişehir ortodonti olarak , bu tedaviye başlamadan önce hastalardan ağız içi tarama cihazı ile alt ve üst çeneden dişlerin görüntülenebildiği bir görüntü alınır. Bu ölçü dijital olan profesyonel bir ölçü olacaktır . Bu ölçüler bilgisayar ortamına aktarılır ve yazılım ya da programlarla hastada ortodonti tedavisi planlanır. Eskişehir diş hekimi , tedavi sonucunu hastaya gösterir ve yapılacak birtakım hareketleri yine bilgisayara aktarır bu şekilde de süreç ilerlemiş olacaktır .

Eskişehir ortodonti uzmanları , 3 boyutlu printer dediğimiz birtakım yazıcılar ile birlikte bu plaklar basılır ve hastaya teslim edilir. Hasta ise yaklaşık 2 hafta aralıklar ile sürekli plaklarını değiştirir . Bu plaklar ise hastanın dişlerine belli aralıklarla kuvvet uygulayarak diş yapılarını ve bozukluklarını düzenler. Bu şeffaf plakların en büyük avantajı ise hastanın serbest bir şekilde yemek yiyip içebilmesidir . Şeffaf plakları yemek yiyeceği zaman çıkarır istediğini yedikten sonra geri takarak tedavisine kaldığı yerden devam eder. Ayrıca , örnek olarak , kimse bir iş görüşmesine gittiği durumda ağzında diş telinin gözükmesi istemeyecektir . Veya bir iş adamı iseniz , bir sanatçı iseniz , ya da özel bir gününüz varsa vb. tüm durumlarda ağzınızda metal bir şeyin gözükmesini istemeyeceksinizdir. Bu sebeple, şeffaf plaklar en büyük kurtarıcı olacaklardır.