Ortodontik Tedavide Yaş Sınırı
Ortodontik Tedavide Yaş Sınırı

Ortodontik Tedavide Yaş Sınırı konusunda detaylı bilgiler. Eskiden sadece çocuklarda görebileceğimiz diş tellerine , son günlerde yetişkinlerde de karşılaşmaya başladık . Eskişehir ortodonti olarak, bize en çok sorulan sorulardan birisi de ortodonti tedavisini yetişkinlerde uygulayabilip uygulayamadığımız sorusudur. Bu soruya bir Eskişehir ortodonti olarak cevap verecek olursak, ortodonti tedavinin kesinlikle yaş sınırı yoktur . Yeni doğmuş bebekten 80’ine varana kadar herkese ortodonti uygulama imkanı bulunmaktadır.

Çene Dokusunun Önemi !

Ortodontik Tedavide Yaş Sınırı Ortodonti tedavide tek sınır, diş ve çene dokusunun sağlıklı olmasının gerekliliğidir. Fakat , ortodontik tedavide en ideal zaman , süt dişlerin dökülmüş daimi dişlerin çıkmış olduğu 12-14 yaş olsa da, kuvvet uyguladığımızda dişler 80 yaşındaki hastamızda da istediğimiz gibi hareket etmektedir.  Aynı zamanda çocukların ortodontik kontrolü ise ilk olarak , 6 ila 7 yaşları arasında yapılmalıdır. Bunun sebebi ise dişler düzgün sıralanmış olsa bile düzgün olmayan bir kapanış olabilir. Erken dönemde teşhis edilebilecek herhangi bir problem ileride daha şiddetli bir ortodontik vakaya oluşmasını engelleyecektir.

Ortodontik Tedavi Önemi !

Ortodonti tedavisinde kontroller çok önemlidir.  Her ne kadar çocukluk dönemlerindeki tedaviler hasta ve doktorlar açısından çok daha avantajlı olsa da ileriki yaşlardaki tedaviler de çoğu zaman avantajlı olabilmektedir. 18 yaşından sonra iskeletsel bir problem varsa ortodontik cerrahi ile her türlü bu tedavinin yapılma imkanı bulunmaktadır. Sadece dişlerinde eğrilik bulunan yetişkin hastalarımızda ise, her yaşta bu tedavi yapılabilmektedir.  12-14 yaş hasta ile 80 yaşındaki hastamız arasındaki tek fark, tedavi sürecindeki birkaç aylık kısa bir uzamadır. Alt veya üst çenesi çok önde ya da geride, üst çenesi aşırı dar, ya da yüzde belirgin bir asimetri olan hastalarımızda ise bu tedavi cerrahi desteği ile yapılmaktadır.

Ortodontik Tedavide Yaş Sınırı Eskişehir diş hekimleri olarak bir ortodonti uzmanına danışıldığında, çapraşık dişleri çene bozukluğu olanlar için her zaman çözüm bulunacaktır. Söz konu ortodonti tedavisi ise, herhangi bir yaş sınırlaması yoktur.  Aynı zamanda ,Ortodonti tedavi merkezi olarak keskin bir yaş sınırlaması belirtmek çok büyük bir hata olacaktır .