Gömülü Diş Durumu

Gömülü diş vakalarında, eğer dişlerimizin ve çenemizin büyüklüğü doğru orantıda değil ise bazı dişler çene kemiği içerisinde , bazı dişler ise çene kemiğinin altında kalabilir. Diş etinin altında kalanlar kemikte bile yer bulamayanlardır. Diş etine kadar gelenler ise, kemiği geçmeye yer bulmuş fakat diş etini geçmeye yer bulamamışlardır. Gömülü dişler ağzımızın herhangi bir bölgesinde oluşabilecek vakalardır. Örnek olarak, yirmi yaş dişleri bölgesinde, azı dişleri bölgesinde köpek dişinin olduğu yerde lateral dediğimiz ön bölgede olabilir. Yani gömük dişler, sadece yirmili yaş bölgesinde veya arkada olacak diye bir şey kesinlikle yoktur fakat genelde yirmili diş bölgesinde görülmektedir. Gömülü diş dediğimizde, sürme zamanı geldiği halde herhangi bir engele takılarak veya ağız içerisinde yer bulamayarak olması gereken pozisyonu alamamış kişiler akla gelir. Gömük dişler bazen hastaya rahatsızlık ve ağrı yapabildiği gibi bazen ise hiçbir belirti göstermez. Gömülü dişler ağız içerisinde ağrı enfeksiyon oluşturuyorsa, komşu dişlerin veya etraf dokuların sağlını tehdit ediyorsa ya da herhangi bir semptom vermese bile etrafında radyografide patolojik oluşumlar yani kistik veya tümoral oluşumlar varsa cerrahi olarak alınırlar.

Ortodonti Uzmanları

Eskişehir ortodonti uzmanlarımız,  ortodonti tedavi merkezinde, bazen cerrahi veya ortodontik tedavi kombinasyonuyla sağlıklı gömülü dişler sürdürülerek ağız içerisinde olması gereken pozisyona gelmesi sağlanır.  Eskişehir ortodonti  olarak, gömülü diş operasyonları lokal anestezi uygulanarak yapabildiğimiz basit seviyede kolay olan operasyonlardır. Eskişehir diş hekimlerimiz, operasyon öncesi, radyografik tetkiklerle dişin konumu ,pozisyonu açısı, gömülülük derecesi  ve anotomik oluşumlara yakınlığı değerlendirilerek cerrahi tedaviye karar verilir.  Özellikle, alt çenede çene kemiği içerisinden geçen sinire yakın konumda veya ilişkide olan dişler oldukça hassas bir cerrahi gerektiren durumlardan bir tanesidir. İşlem stabil şartlarda yapılır. Dişin zorluk ve hassasiyet durumuna göre işlem süresi 10 dakika ila 40 dakika arasında değişiklik göstermektedir.  Gömülü diş durumlarında işlem sonrası ilk iki üç gün ve şişlik beklediğimiz durumlardandır.  Gömülü diş durumlarının cerrahi tedavisinde yaklaşık bir hafta sonra dikişler alınır ve hastada ağrı ve sızlamalar tamamen ge