Diş Eti Çekilmesi ve Tedavisi

Diş eti çekilmesi, diş taşı birikimine ya da hatalı fırçalamaya bağlı ortaya çıkan bazen  ağzın genelinde olabilen  bazen de sadece birkaç dişi etkileyebilen diş etinin dişten uzaklaşmasıdır.  Bazı zamanlarda ise diş etleri kaynaklı iltihaplanmalar da diş eti çekilmelerine sebebiyet vermektedir. Genelde, hastalar diş eti çekilmesini çok basit bir şekilde fark edebilirler.  Diş eti çekilmesinin ilk belirtisi hassasiyettir. Dişte kısa sürede hassasiyet olur, kökü yüzeyi ortaya çıktığı için diş uyaranlarına karşı diş daha hassas olur. Hasta soğuk su içemez,dondurma yiyemez hatta soğuk havada yürürken bile dişlerde bir sızlama meydana gelir. Diş etinin çekilmesi tedavisinde ilk önce hastayı düzgün bir şekilde muayene edip, doğru bir şekilde teşhis koymak gerekmektedir. Bu diş eti çekilmelerinin hastadan hastaya tedavi değişiklikleri vardır. Bu tedavi bazen başlangıç paradontal tedavi denilen diş taşı temizliği ve hastayı motive edebilecek doğru alışkanlıkları ve doğru fırçalama tekniklerini anlatıp hastanın yanlış alışkanlıklarından kurtararak çok basit bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Bazı diş eti çekilmesi hastalığının tedavilerinde ise cerrahi müdahale gerekebilmektedir. Bu tedavi yönteminin kaynağı ise hastanın diş eti hastalığıdır.

Ortodonti Tedavisi

Eskişehir diş hekimleri olarak ,hastanın damağından alınan bir küçük doku parçasını diş eti bölgesine naklederek basit bir doku nakli yaparak diş eti çekilmesini tedavi edebilmekteyiz. Diş eti çekilmesinin tedavi süresi çok uzun bir işlemden oluşmaz. Diş eti çekilmesine sebebiyet veren diş eti iltihaplanmalarında diş iltihaplanmaları temizlendiği takdirde diş eti çekilmesi tedavi olunacaktır. Ortodonti tedavi merkezlerinde yapılan aynı zamanda diş eti iltihaplanmaları durumunda ortodonti tedavileri ile de diş eti çekilmesi tedavi edilebilmektedir. Dudak ve ağız uçlarına dayanan diş sınırlarından dolayı oluşan diş eti çekilmelerinde ise küçük bir cerrahi operasyonlarla diş eti çekilmeleri tedavi edilmektedir.  Eskişehir ortodonti uzmanları olarak muayene koşullarında basit bir şekilde lokal anestezi ile yapılan korkulmaması gereken ve her hastaya uygulanabilen küçük bir doku nakli işlemidir. Ayrıca, diş eti çekilmelerinde doku doğrudan hastadan alındığı için herhangi bir doku uyuşmazlığı durumlarında da karşılaşılma ihtimali bulunmadığı için risk barındırmayan küçük bir operasyondur.